Minyak apa yang meremajakan kulit muka

Minyak peremajaan kulit adalah wajib dimiliki oleh mana-mana wanita yang ingin kelihatan lebih muda dari usianya. Ia semulajadi, berkesan dan selamat untuk kesihatan, ia tidak mengandungi sebarang bahan kimia berbahaya. Anda boleh menggunakannya secara mutlak pada mana-mana umur dan dengan cara yang sama sekali berbeza, dalam bentuk tulen dan sebagai sebahagian daripada pelbagai produk kosmetik.

Minyak terbaik untuk peremajaan kulit

Dengan usia, kulit wajah kehilangan keupayaannya untuk menjana semula, mengendur, dan tanda-tanda pertama layunya muncul dalam bentuk kedutan meniru. Selama lebih daripada satu milenium, wanita telah menggunakan semua jenis minyak semula jadi untuk mencegah perubahan sedemikian, tamadun paling kuno mengetahui banyak perkara tentang ini. Ekstrak minyak mempunyai kesan yang baik pada epidermis, menyuburkan dan melembapkan dermis, meningkatkan ketegasan dan keanjalannya, dengan itu melambatkan penuaan selama sekurang-kurangnya 10 tahun. Kami mempersembahkan kepada perhatian anda TOP 20 minyak terbaik untuk peremajaan kulit muka.

Minyak badam

minyak badam untuk peremajaan kulit

Untuk berada di TOP produk ini dibenarkan oleh kemungkinan luas dalam memulihkan proses penjanaan semula sel, di mana bilangan kedutan pada muka bergantung secara langsung. Ia mengisi tisu dengan kelembapan, menyuburkannya dari dalam dengan vitamin A, yang penting untuk dermis, memulihkan keseimbangan pH dan menghalang sinaran ultraviolet daripada memburukkan keadaan.

Minyak badam membantu menghilangkan kesan penuaan kerana kehadiran bahan berikut:

  • Vitamin F. Ini adalah kompleks asid lemak tak tepu yang diperlukan untuk membina membran sel dan peredaran darah normal dalam tisu. Tanpa ini, kedutan pasti tidak akan dapat melicinkan sekurang-kurangnya entah bagaimana.
  • Beta karotena. Ia mempercepatkan pertumbuhan semula tisu dan melindungi daripada kesan berbahaya sinaran UV, yang membawa kepada apa yang dipanggil photoaging.
  • Alfa tokoferol. Vitamin E secara tradisional berfungsi sebagai pelembap. Dengan bantuannya, kulit menerima jumlah lembapan yang diperlukan untuk melicinkan kedutan meniru dan penuaan.
  • Vitamin kumpulan B. Setiap daripada mereka mempunyai kesan positif terhadap proses metabolik, meningkatkan daya tahan tisu terhadap angin, sejuk, dan matahari. Kehadiran mereka dalam komposisi membolehkan anda menghilangkan kekurangan kelembapan pada kulit, menjadikannya berseri dan muda.

Penting! Minyak badam mempunyai bau yang kuat, jadi penghidap alahan harus mengelak daripada menggunakannya.

Minyak biji anggur

Manfaat minyak ini untuk peremajaan terletak pada keupayaan untuk melembapkan kulit dari dalam, mempercepatkan pengeluaran kolagen dan elastin, seterusnya menjadikan dermis lebih anjal. Semua ini disediakan oleh vitamin E, banyak asid organik, flavonoid dan lesitin sayuran, yang merupakan sebahagian daripada produk.

Minyak pati rosemary

minyak rosemary untuk peremajaan kulit

Pilihan ini sesuai terutamanya untuk pemilik kulit berminyak dan bermasalah. Alat ini merangsang pertumbuhan semula sel, pengeluaran kolagen dan elastin, yang membentuk rangka kerja dermis. Di samping itu, ia menjaga pembersihannya, penghapusan bintik hitam, keradangan dan jerawat, mengencangkan.

Dalam komposisinya, minyak pati rosemary untuk peremajaan kulit tidak kalah dengan badam dan anggur. Terdapat vitamin A, E, C, B, pelbagai asid lemak (linoleik, oleik, palmitik, stearik). Ia menyerap dengan cepat dan berfungsi serta-merta.

Minyak jojoba

Secara luaran, produk kelihatan seperti minyak zaitun atau anggur, mempunyai warna kuning kaya yang sama. Tetapi, tidak seperti mereka, ia bertindak seperti lilin, menjadikan kulit seperti sutera dan licin. Tekstur lembut, halus dan kelimpahan dalam komposisi "kawan" yang paling penting dari dermis - vitamin E membolehkan dia melicinkan kedutan.

Minyak zaitun

minyak zaitun untuk peremajaan kulit

Ini adalah produk paling berpatutan yang dijual bukan sahaja di kedai kosmetik, tetapi juga di pasaran atau di farmasi. Untuk penjagaan muka, produk mentah diperlukan yang belum dipanaskan semasa proses pengeluaran.

minyak pati mawar

Ia terbukti sangat baik dalam memerangi kedutan usia cetek yang muncul akibat pengaruh berbahaya dari pelbagai faktor luaran. Penggunaannya adalah relevan dengan kekurangan kelembapan pada tisu dan kekasaran muka, yang pastinya akan muncul selama bertahun-tahun.

Untuk penuaan kulit, adalah penting untuk memulihkan keseimbangan air-garam dalam masa dan menormalkan pengeluaran komponen utama dermis (kolagen dan elastin). Inilah yang membantu minyak pati lavender, tetapi tidak disyorkan untuk menggunakannya jika integriti dan kerengsaannya dilanggar.

minyak lavender

minyak lavender untuk peremajaan kulit

Alat ini berkesan terhadap kedutan kerana kehadiran dalam komposisi hampir semua vitamin yang ada, kecuali D dan B12. Ini difasilitasi oleh penyingkiran toksin berbahaya dari tisu, tepunya dengan kelembapan, dan penjanaan semula sel.

Produk ini menyegarkan wajah, memberikan warna dan tona yang sihat. Peremajaan juga dipengaruhi secara positif oleh peningkatan peredaran darah dermis, penghapusan kesan negatif pendedahan kepada matahari, angin, dan suhu rendah.

Minyak melati

Ia adalah salah satu yang paling mahal dan tidak boleh diakses, kerana ia dibuat untuk masa yang lama dan sukar. Produk awal adalah daun segar melati Mesir. Ia mempunyai aroma yang menyenangkan, manis, tekstur di sini juga sangat halus.

Minyak cendana pati

minyak cendana untuk peremajaan kulit

Produk ini dihasilkan dengan memproses buah-buahan cendana, yang tumbuh terutamanya di India. Salah satu minyak terbaik untuk peremajaan kulit wajah telah menjadi kerana sifat penjanaan semula yang kuat, menenangkan, anti-radang, melembutkan.

Minyak neroli

Dengan kerap menambah ubat ini pada krim, losyen dan kosmetik lain, selepas beberapa minggu anda akan melihat pengurangan bilangan kedutan, melembutkan dermis, kehalusan dan kelembutannya. Akibatnya, bintik-bintik penuaan menjadi cerah, jerawat hilang, sel-sel tepu dengan kelembapan, yang membantu memperbaiki kulit. Pemerah pipi yang semula jadi dan cantik muncul di atasnya kerana pemulihan peredaran darah.

Minyak pati geranium

minyak geranium untuk peremajaan kulit

Ini adalah salah satu minyak paling jarang, yang dalam bentuk tulennya hampir tidak pernah dijumpai pada jualan. Selalunya, ia ditambah kepada pelbagai topeng anti-penuaan, krim, losyen, susu, tonik. Produk ini mempunyai kesan yang paling ketara pada kulit yang lembap, tanpa "tenaga". Ia terkenal dengan keupayaannya untuk memulihkan ketegasan dan keanjalan dermis, untuk menguatkan kerangkanya.

minyak kastor

Ini adalah ubat yang agak popular untuk peremajaan kulit. Ia digunakan secara aktif bukan sahaja dalam penjagaan muka, tetapi juga untuk tangan, kaki, badan. Untuk melakukan ini, minyak ditambah ke dalam tab mandi dan bawa selama kira-kira 10-20 minit.

Minyak buckthorn laut

minyak buckthorn laut untuk peremajaan kulit

Adalah disyorkan untuk menggunakannya bermula dari umur 25 tahun, apabila terdapat kurang kolagen dan elastin dalam tisu, yang bertanggungjawab untuk keanjalannya. Tugas utama produk: membersihkan kulit dari toksin, menyuburkannya dengan kelembapan, vitamin E, A, B dan toning. Tindakan kompleks sedemikian akhirnya membawa kepada pengurangan bilangan kedutan.

Minyak kelapa

Ia adalah salah satu minyak yang paling berguna dan serba boleh. Ia sesuai untuk semua jenis kulit dan membantu bukan sahaja dalam memerangi kedutan.

Secara luaran, ia kelihatan seperti mentega, mempunyai warna putih yang sama dan tekstur yang tebal. Ciri-ciri ini hanya wujud dalam produk mentah, manakala yang diproses menjadi cair dan kuning.

Produk ini sangat berminyak, kurang diserap ke dalam kulit dan meninggalkan filem tebal yang tidak menyenangkan. Tetapi dia boleh membetulkan kedutan cetek dari pelbagai asal, melembapkan kulit dengan betul, menghilangkan keradangan dan kemerahannya, dan memperbaiki warna.

minyak alpukat

minyak alpukat untuk peremajaan kulit

Ia dihargai terutamanya kerana ia mengandungi banyak squalene, yang merangsang peredaran darah dalam tisu dan proses metabolik. Sangat penting ialah vitamin C, E, A, yang diperlukan untuk penghasilan kolagen dan penjanaan semula sel. Tanpa tindakan sedemikian, dermis menjadi lembap dan tidak sekata, kehilangan keanjalannya.

Minyak pic

Minyak ini semulajadi, selamat dan praktikal untuk digunakan. Ia diserap serta-merta, mempunyai bau yang menyenangkan, tidak mengotorkan pakaian dan mudah dicuci jika perlu. Ia juga penting bahawa ia boleh digabungkan dengan selamat dengan minyak lain dan bukan sahaja dengan mereka.

minyak aprikot

minyak aprikot untuk peremajaan kulit

Resipi dengan minyak aprikot melibatkan menambahnya kepada krim anti-penuaan yang sudah siap atau mencampurkannya dengan bahan anti-penuaan lain - jus aloe dan lemon, kuning telur, madu.

Tidak seperti pesaing, ubat ini sangat halus, berhati-hati menjaga kulit yang bermasalah, hampir tidak pernah menyebabkan alahan. Terima kasih kepadanya, kulit dibekalkan dengan nutrisi yang mendalam, vitamin C, E, A, magnesium dan kalium, yang meningkatkan peredaran darah dalam tisu. Akibatnya, kedutan kecil terlicin, jerawat, bintik hitam, dan lembik hilang.

minyak sawit

Penggunaan alat ini dalam kosmetologi adalah sangat biasa kerana kesannya yang kompleks. Ia boleh didapati dalam kedua-dua bentuk cecair dan berkrim, jika ia menjalani rawatan haba. Dalam kes pertama, warnanya kuning tepu, dan dalam kes kedua - putih.

minyak biji labu

minyak biji labu untuk peremajaan kulit

Minyak ini diperolehi dengan menekan biji labu sejuk. Ia kaya dengan karotenoid, tokoferol, fosfolipid, yang melambatkan penuaan badan dan mengaktifkan metabolisme selular. Oleh itu, turgor kulit, ketegasan dan keanjalannya meningkat.

Sebagai tambahan kepada segala-galanya, produk berkesan melembapkan, menyuburkan dan melegakan dermis yang merengsa. Ia disyorkan terutamanya untuk orang yang mempunyai kulit sensitif dan bermasalah.

Minyak biji labu tidak berbeza dalam ketahanan komposisi terhadap rawatan haba, akibatnya lebih separuh daripada semua bahan berguna mati.

minyak bijan

Minyak bijan adalah yang paling kurang bermanfaat untuk muka semua yang termasuk dalam TOP-20 kami. Tetapi penggunaannya boleh membuat kecacatan kecil dalam bentuk kaki gagak dan kedutan berhampiran bibir tidak begitu ketara. Ia melicinkan kekasaran dan menepukan kulit dengan fosfolipid yang menembusi jauh ke dalam tisu dan melembapkannya. Disebabkan ini, kelesuan hilang dan kerangka semula jadi dermis terbentuk.

Antara kesan tambahan adalah anti-radang, menenangkan, merangsang.

Dengan memilih mana-mana minyak untuk peremajaan kulit muka daripada TOP-20 kami, anda boleh memberikan penjagaan yang paling layak untuknya. Sememangnya, anda tidak akan dapat kelihatan 20 tahun lebih muda, tetapi anda akan dapat menghilangkan kedutan kecil.

penggunaan minyak untuk peremajaan kulit

Selepas 40 tahun, kulit muka dan leher kehilangan keremajaannya, mula kehilangan keanjalan, secara beransur-ansur mengendur dan menjadi ditutup dengan kedutan. Ramai wanita mengadu kekeringan, walaupun sebelum ini kulit kombinasi atau berminyak. Penggunaan ekstrak semula jadi dan pomace tumbuhan membantu mewujudkan pemakanan dan metabolisme yang mendalam, jadi persoalan minyak kosmetik mana yang lebih baik untuk digunakan untuk peremajaan wajah ditanya oleh setiap wanita kedua yang menjaga dirinya.

Faedah minyak

Jika anda memilih produk yang betul dan menggunakannya dengan kerap, anda dijamin:

  • pembaharuan lapisan epidermis atas dengan meningkatkan metabolisme intraselular;
  • nada meningkat;
  • melicinkan kedutan;
  • penghapusan parut dan luka dari jerawat retak;
  • kehilangan rangkaian vaskular dan bintik-bintik umur;
  • penjajaran warna;
  • peremajaan umum.

Jenis minyak terbaik

Dari hampir setiap bunga ubat, buah atau pokok, minyak berguna diperah, digunakan untuk meremajakan kulit muka: biji koko, geranium, biji lobak merah, cendana, resin kemenyan. Tidak mustahil untuk memilih yang terbaik daripada mereka, kerana mereka bertindak secara berbeza pada jenis epidermis tertentu. Untuk mencapai kesan terbaik, anda boleh membuat krim anti-penuaan dan campuran minyak yang boleh bertindak pada masalah dari beberapa sudut.

Jingga

Minyak aroma daripada buah ini bukan sahaja berbau lazat dan membangkitkan impian musim panas, tetapi juga melawan perubahan berkaitan usia dan kehilangan awet muda. Ia meningkatkan metabolisme dan merangsang pembahagian sel, akibatnya kedutan dihilangkan dan wajah menjadi lebih segar. Ciri-ciri pembasmian kuman menjadikan ekstrak oren penawar yang sangat baik untuk jerawat, yang kadang-kadang mengganggu walaupun wanita berusia lebih 40 tahun. Penggunaan tetap akan membersihkan dan mengecilkan pori-pori serta menghilangkan kesan keradangan.

cendana

Tanah airnya adalah India, jadi penduduk tempat-tempat itu telah lama menyedari kesan bermanfaat minyak aroma cendana. Dengan penggunaan biasa, ia melicinkan kedutan dan mempunyai kesan anti-penuaan yang sangat baik. Kesan pemutihan sedikit mungkin, memberikan naungan segar. Baunya yang menyenangkan menjadikannya sesuai digunakan dalam aromaterapi.

Mawar

Bunga ini adalah tumbuhan pertama dari mana minyak aroma diperolehi. Ia berlaku pada abad ke-20 dan sejak itu ia tidak berhenti menjadi kegemaran dalam bidang penjagaan kulit. Dianggap sebagai bunga betina sejati, mawar mempunyai kesan positif pada badan jantina yang adil.

lobak merah

Minyak aroma penting tidak diperah dari sayuran itu sendiri, tetapi dari biji lobak merah. Ia membersihkan badan daripada toksin, mempunyai sedikit kesan pengelupasan dan mengeluarkan zarah epidermis mati, dengan itu merangsang pembaharuan lapisan atas. Bahan yang terkandung dalam lobak merah mengurangkan risiko onkologi dan melindungi daripada cahaya matahari, tetapi membantu mengekalkan tan yang cantik.

Rose hip

Minyak untuk peremajaan wajah, diekstrak dari pinggul mawar, mengandungi asid lemak dan vitamin A dan C. Terima kasih kepada ini, pemulihan sel epidermis diaktifkan, kedutan dilicinkan dan wajah kelihatan lebih baik. Bagus untuk kulit kering dan penuaan, menepu dengan kelembapan dan menjadikannya anjal. Meningkatkan fungsi perlindungan, yang penting pada musim sejuk.

Neroli

Komponen penyembuhan neroli membantu menghilangkan rangkaian vaskular dan menyegarkan kulit. Tindakan antibakteria dan penyembuhan menghilangkan luka kecil dan kesan keradangan. Terima kasih kepada rangsangan metabolisme intraselular, toksin dilepaskan, kedutan dilicinkan, epidermis menjadi lebih elastik dan kencang.

badam

Ia mengandungi beta-karotena, vitamin F dan kumpulan B, alfa-tokoferol. Gabungan ini membolehkan minyak aroma badam menjadi salah satu produk terbaik untuk penjagaan penuaan kulit muka dan leher. Penjanaan semula lapisan kulit yang lebih baik selepas penggunaan biasa produk membantu kaki gagak dan kedutan menjadi kurang ketara. Pemakanan yang dipertingkatkan membolehkan anda melaraskan keseimbangan air dan melembutkan epidermis kering. Kesan berbahaya sinaran ultraungu membawa kepada penuaan pramatang, dan penggunaan badam yang kerap menjamin perlindungan terhadap kesan yang tidak menyenangkan ini.

Anggur

Minyak aroma anggur diperoleh daripada biji dengan menekan tanpa rawatan haba, yang membolehkan anda menyimpan bahan berguna. Komposisi termasuk flavonoid, lesitin, vitamin E dan asid yang merangsang pengeluaran kolagen semulajadi dan mempunyai kesan tonik. Pemakanan mendalam dermis membolehkan kulit yang menua kekal muda dan berseri selama mungkin.

Rosemary

Tumbuhan ini digunakan bukan sahaja dalam masakan, tetapi juga untuk penyediaan minyak aroma kosmetik. Tidak seperti kebanyakan ekstrak minyak lain, cecair rosemary sesuai untuk merawat masalah kulit berminyak. Kesan antibakteria membersihkan liang-liang dan mengurangkan risiko jerawat dengan menormalkan kelenjar sebum. Asid lemak dan kompleks vitamin mengaktifkan proses pembaharuan dermis dan penghasilan kolagen dan elastin semulajadi.

Jojoba

Jojoba, atau Simmondsia chinensis, mengandungi antioksidan semula jadi yang paling berkuasa yang boleh membalikkan masa dan meremajakan. Produk ini sesuai untuk semua jenis epidermis, sangat berkhasiat dan tanpa membuat permukaan terlalu berminyak. Mengembalikan lapisan atas yang terlalu kering atau rosak dengan sempurna, membolehkan mereka memperbaharui diri dengan cepat. Kulit yang letih berseri, manakala kulit kering menjadi lembut dan terhidrat.

Tiada kontraindikasi, kecuali intoleransi individu.

Zaitun

Satu lagi produk yang boleh digunakan bukan sahaja di dapur. Ia dianggap benar-benar selamat dan oleh itu digunakan sebagai asas, ester pekat lain dicairkan dengannya.

Ia melembapkan dengan sempurna tanpa meminyaki kulit atau menyumbat pori-pori. Menormalkan proses pembahagian sel, menghilangkan kedutan dan rangkaian vaskular. Menyuburkan kulit kering yang dehidrasi secara mendalam, menghilangkan pengelupasan dan menjadikan epidermis lebih anjal.

Lavender

Tumbuhan ini digunakan secara meluas dalam aromaterapi kerana baunya yang tidak mengganggu dan kesan menenangkan pada badan. Mengandungi banyak bahan berguna: linalool, tanin, resin, vitamin dan unsur surih. Linalool mengeringkan keradangan, tetapi tidak mengeringkan kulit, tannin membasmi kuman dan tona, dan resin menyembuhkan kerosakan mikro.

Jasmine

Jangan terkejut dengan kos produk, ia memerlukan pelbagai jenis melati untuk mendapatkannya, dan jumlah cecair di pintu keluar selepas memproses satu tan bunga adalah sedikit. Namun, ia perlu dibeli oleh pemilik dermis kering dan normal, kerana melati menormalkan proses metabolik dan fungsi kelenjar sebum. Dengan sempurna melicinkan kedutan cetek, membersihkan dan mengetatkan liang-liang, memulakan proses peremajaan.

Geranium

Minyak aroma geranium boleh dikatakan tidak dijumpai dalam bentuk tulen, ia hanya boleh didapati di beberapa farmasi. Dijual dalam botol kaca dan mempunyai bau alkohol yang agak kuat. Selalunya ia adalah komponen kosmetik siap.

minyak kastor

Produk ini diperoleh daripada tumbuhan kacang kastor, ia tergolong dalam kategori minyak asas. Anda perlu memilih hanya cecair yang ditekan sejuk, ia mengekalkan bahan berguna. Sesuai untuk masalah penuaan kulit. Ia cepat diserap, tidak meninggalkan kesan berminyak dan filem yang tidak menyenangkan. Tidak menyumbat pori.

Sea buckthorn

Pomace daripada buah-buahan dan biji tumbuhan mengandungi sejumlah besar vitamin C, A dan E, yang memulihkan kulit dan menyuburkannya secara mendalam. Kesan penyembuhan cecair membolehkan anda merawat sebarang ruam, menghilangkan tanda jerawat. Baik untuk menghilangkan kaki gagak di sekeliling mata, malah boleh disapu pada bulu mata untuk meningkatkan pertumbuhan dan penampilannya.

kelapa

Minyak kelapa telah menjadi kegemaran ramai wanita kerana kesan meremajakan yang menakjubkan pada keadaan kulit. Bergantung pada suhu, ia boleh menjadi cecair atau pepejal, serupa dengan krim, seperti produk biji koko. Sebelum digunakan, disyorkan untuk memanaskannya, tetapi tidak banyak, jika tidak, komponen yang berguna akan menguap.

Avokado

Buah eksotik terkenal dengan kandungan squalene yang tinggi, yang mampu meningkatkan peredaran darah pada lapisan kulit dan seterusnya memperbaiki seri dan memulihkan proses metabolik normal pada kulit yang lemah dan penuaan. Avokado mengenyangkan badan dengan vitamin A, E dan C, menyebabkan sel menghasilkan kolagen dan membelah dengan penuh dendam. Fungsi perlindungan kulit bertambah baik, pengelupasan dikeluarkan, dermis tepu dengan kelembapan dan menjadi lebih elastik. Penggunaan biasa membantu menghilangkan bintik-bintik penuaan dan jeragat.

pic

Produk, diperbuat daripada biji pic, sangat lembut dan tidak memerlukan pencairan dengan minyak asas. Ia boleh digunakan pada kelopak mata dan bulu mata, ia sangat diserap dan tidak meninggalkan filem. Asid lemak tak tepu yang terkandung dalam komposisi sangat menyuburkan dan melegakan epidermis yang teriritasi, manakala vitamin memperbaiki keadaan umum muka dan leher.

Aprikot

Seperti minyak pic, minyak aprikot dibuat daripada biji. Ia boleh digunakan secara bersendirian atau tepu krim kosmetik dan balm dengannya. Cecair itu mengandungi sejumlah besar vitamin F, yang boleh melambatkan proses penuaan dalam badan. Pemakanan yang dipertingkatkan disediakan terima kasih kepada asid lemak, kualiti bukan sahaja kulit, tetapi juga rambut dan kuku bertambah baik, tertakluk kepada penggunaan biasa pomace aprikot.

tapak tangan

Orang yang bimbang tentang kesihatan mereka bimbang jika mereka melihat bahan ini dalam makanan, tetapi untuk kulit, ubat itu tidak boleh digantikan. Ia boleh dibeli dalam dua bentuk: dalam bentuk cecair kuning atau tekstur putih berkrim, yang diperoleh bahan semasa rawatan haba.

labu

Minyak dibuat daripada biji labu menggunakan menekan sejuk, kerana kekurangan rawatan haba, produk mengekalkan jumlah maksimum nutrien. Ia tidak boleh dipanaskan, jika tidak, vitamin akan hilang, anda boleh memegangnya di tapak tangan anda paling banyak.

bijan

Minyak bijan harus dipilih hanya ditekan sejuk dari biji putih, dalam alat sedemikian semua komponen ajaib dipelihara. Minyak itu dianggap asas dan boleh digunakan secara berasingan dan untuk membuat campuran minyak dan krim atau topeng semulajadi berdasarkannya. Bagi wanita yang mempunyai kulit kasar, pecah-pecah dan lemah, ubat itu akan menjadi penemuan yang bagus. Ia akan meningkatkan tona wajah, menjadikan epidermis lebih anjal, dan mempunyai kesan melicinkan.

Nuansa penting

Agar minyak untuk peremajaan kulit muka bukan sahaja menyembuhkan, tetapi juga tidak membahayakan, anda perlu mengikuti beberapa peraturan:

  1. Sentiasa lakukan ujian alahan sebelum digunakan. Jika ubat asas dan maksimum bukan alahan dipilih, masih perlu menyebarkannya pada selekoh siku dan tunggu beberapa jam. Terdapat alahan walaupun kepada makanan yang paling tidak alahan, jadi jangan mengabaikan nasihat ini.
  2. Minyak pati pekat tidak boleh disapu pada kulit dalam bentuk tulen, ini akan menyebabkan luka bakar. Sebelum memulakan prosedur kosmetik, anda perlu mencampurkannya dengan cecair asas, dan nisbahnya tidak boleh 50: 50, tetapi sekurang-kurangnya 30: 70, bergantung pada varieti. Biasanya dos tidak melebihi 2-3 titis.
  3. Anda perlu membeli produk yang terbukti, minyak pati terbaik boleh didapati dalam balang kaca berwarna kecil dan tidak murah. Botol mesti mempunyai tulisan yang menyatakan bahawa cecair itu semula jadi, serta maklumat tentang kaedah pembuatan.
  4. Tidak mustahil untuk mencampurkan lebih daripada 7 jenis berturut-turut, kesan yang bermanfaat tidak dapat dicapai dengan cara ini, dan penampilan kesan tidak menyenangkan yang tidak dapat diramalkan hampir dijamin.
  5. Jangan gunakan varieti yang sama selama lebih daripada dua hingga tiga minggu. Kami ambil sebagai peraturan: beberapa minggu penggunaan, kemudian sebulan berehat, kemudian tukar minyak.
  6. Jangan ambil cecair berminyak secara dalaman, terutamanya jika ia diperbuat daripada tumbuhan yang tidak boleh dimakan.
  7. Minyak tidak boleh dibiarkan masuk ke dalam mata.
  8. Dilarang menggunakan minyak aroma untuk wanita hamil dan menyusu, serta untuk orang yang mempunyai penyakit tertentu, alahan teruk dan intoleransi individu.

Minyak pati semulajadi adalah hadiah semula jadi yang sebenar untuk kulit. Jika anda menggunakannya dengan bijak, anda boleh mencapai hasil yang menakjubkan dalam tempoh yang singkat. Kemungkinan penggunaan adalah besar: daripada penyebaran tulen kepada mengarang resipi untuk topeng, krim, losyen, tonik, scrub dan kosmetik lain. Perkara utama ialah memerhatikan ukuran dalam segala-galanya dan dengan tulus mencintai diri sendiri!